הרפורמה בביטוחי בריאות וההשפעה על ביטוח הבריאות הפרטי

מהי הרפורמה בביטוחי בריאות? מהם עיקרי הרפורמה ומהם ההבדלים העיקריים בין פוליסת הבריאות שלפני ואחרי החלת הרפורמה? כל מה שצריך לדעת על הרפורמה בביטוחי בריאות בישראל בשורות שלפניכם.
שתפו את העמוד:

רפורמה בביטוחי בריאות, מהם עיקרי השינוי

הרפורמה בביטוחי הבריאות בישראל נכנסה לתוקפה במהלך חודש פברואר-2016 ובמסגרתה הגופים המבטחים בתחום ביטוחי הבריאות (חברות הביטוח וקופות החולים) מחויבים בשיווק פוליסת בריאות אחידה בתנאיה. 

הרפורמה הונהגה על ידי המפקחת על הביטוח לשעבר מחשבון להשוואת ביטוחי בריאות ומטרתה העיקרית היתה ליצור פוליסת ביטוח בריאות אחידה שתאפשר השוואת מחירים ותנאים על ידי המבוטחים ביתר קלות ומהירות.

בעבר (בפוליסות הבריאות הישנות) היתה בעיה גדולה בהשוואת הכיסויים, בחירת רופאים מנתחים מתוך רשימות שונות וכיסויים לבדיקות רפואיות חדשות שלא היו קיימות בעת כתיבת הפוליסות הישנות. 

הנחיות משרד האוצר במקרה זה גם מאפשרת ללקוחות לבחון מעבר לתנאי הפוליסה החדשה והאחידה מבלי לייקר את הפוליסה בעקבות מצבים רפואיים קיימים. קיימים הבדלים רבין בין פוליסות הביטוח הישנות והפוליסה האחידה החדשה.

תוכלו לקרוא עוד פה: השוואת פוליסות בריאות לפני ואחרי הרפורמה.

האם רפורמת ביטוח הבריאות משפיעה על המחיר וטיב הפוליסה?

הרפורמה בביטוחי בריאות למעשה קובעת פוליסה אחידה למטרות ביטוח ניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח, ביטוח תרופות והשתלות כאשר תנאי הפוליסה יהיו זהים בין הגופים המבטחים ויקבעו על ידי המפקח על ענף הביטוח מטעם משרד האוצר וההבדל בין הפוליסות האחידות יהא על התעריף הביטוחי אותו יחליט לגבות הגוף המבטח. 

כפועל יוצא מכך, מטרתה העיקרית של רפורמה בביטוחי בריאות בישראל נועדה בעצם לאפשר לציבור המבוטחים לבצע הליך השוואה מהיר וברור בין תעריפי הפוליסות השונות המוצעות לו. 

ברגע שמאפשרים השוואה הוגנת בין חברות הביטוח נוצרה תחרות שגרמה להורדה והוזלה של תעריפי ביטוח הבריאות (במרבית המקרים).

בנוסף, בעבר נקבעו תנאי פוליסה לעשרות שנים והכיסויים הביטוחיים השונים היו מותאמות לעולם הרפואה שהיה קיים אז. כיום התקדמות הטכנולוגיה בעולם הרפואי גרמה למצבים שיש חוסר בכיסויים של הפוליסות הישנות.  

קבלו הצעת מחיר לביטוח בריאות
ביטוח בריאות פרטי כולל יעוץ עם רופאים פרטיים מומחים, בדיקות הדמיה, שירותים רפואיים פרטיים ללא תלות במערכת הבריאות הציבורית, כיסוי תרופות שלא בסל הבריאות, ניתוחים, השתלות ועוד.

עיקרי הפוליסה, יתרונותיה וחסרונותיה

עיקרי רפורמה בביטוחי בריאות כוללים בין היתר: פרמיה ביטוחית הנקבעת בהתאם לקבוצות גיל אחידות, תקופה ביטוחית המוגבלת לשנתיים בלבד, הגדרת סך ההוצאות לגביהן תקף הכיסוי הביטוחי האחיד הניתן עבור ניתוחים וטיפולים תחליפי ניתוח המתקיימים בישראל בלבד, כאשר כל חריגה מההוצאות תחייב בתשלום השתתפות עצמית של המבוטח/ת.

היתרון המובהק של עיקרי הרפורמה נובעים מעצם האפשרות הצרכנית לערוך בדיקת השוואה ממוקדת בין תעריפי הביטוח השונים המוצעים. כעת ניתן להשוות ביטוחים באמצעות מחשבון להשוואת ביטוחי בריאות באתר משרד האוצר.

מנגד, חסרונות הרפורמה נובעות בין היתר על רקע הגבלת תקופת הביטוח לשנתיים בלבד ושלילת האפשרות לגדר את ההוצאה על ביטוח לטווח הארוך. 

כמו כן, עיקרי הרפורמה שוללים את הזכות אשר עמדה לרשות המבוטח בתקופה המקדימה להחלת הרפורמה בכל הנוגע לבחירת הרופא המטפל ומרגע החלת רפורמה בביטוחי בריאות המבוטח מחויב להסתייע בשירותים הניתנים על ידי רופאים המצויים בתכניות הסדר אל מול הגופים המבטחים.

ביטוח בריאות פרטי – הפתרון הביטוחי המורחב ביותר לכל צורך רפואי

קיימים ויכוחים עד היום אם הרפורמה בביטוחי הבריאות היתה חיובית או לא אך דבר אחד נותר וודאי – מערכת הבריאות הציבורית קורסת ואיננה מתוקצבת כראוי לכן הצורך בביטוח בריאות פרטי עדיין קיים!

רכישת ביטוח בריאות פרטי (אישי או משפחתי) הינו הפתרון הנכון והמורחב ביותר עבור כל אילו מביניכם המעוניינים לקבל את המענה הביטוחי המורחב ביותר ברגע האמת. 

אצלנו בסוכנות הביטוח אנגלמן, תוכלו למצוא סוכנות ביטוח רפואי מנוסים ומיומנים אשר יאפיינו את צרכי ביטוח הבריאות השונים שלכם בהתאמה אישית לגילכם, תחום עיסוקכם, מצבכם הבריאותי וכדומה. לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות וללא עלות עם יועצי הביטוח שלנו בתחום ביטוחי הבריאות.

עשו לנו לייק:
שתפו את העמוד:

הרשמו לעדכוני הסוכנות!

הרשמו לחדשות הסוכנות ותשארו מעודכנים בכל מידע מקצועי חדש שיוצא.

דילוג לתוכן