ביטוח סיעודי קולקטיבי – מהי הבעיה ומהם האלטרנטיבות של הציבור

בימים אלו אנו מוצפים בפניות של מבוטחים שהיו מבוטחים תחת תנאי ביטוח סיעודי קולקטיבי שבוטל.
שתפו את העמוד:
החל מ- 01.01.2017 כ-850,000 אנשים נותרו ללא ביטוח סיעודי קולקטיבי וזאת לאחר שנים רבות של סטטוס קוו במצב מתמשך של אי ודאות. במאמר זה תלמדו מהי המשמעות של ביטול תנאי ביטוח סיעודי קולקטיבי ואיך זה ישפיע על הציבור בישראל.

ביטול ביטוח סיעודי קולקטיבי – מה גרם למשבר?

ביטוח סיעודי קולקטיבי הינו הסכם ביטוח מול גופים גדולים במשק הישראלי אל מול חברת ביטוח כאשר ישנו תעריף מוזל עקב כמויות האנשים הגדולות שמצטרפים לביטוח. ברוב המוחלט של הפוליסות חלו תעריפים מוזלים משמעותיים לעומת זה של הביטוח הפרטי.

הסיבות לכך הן:

בצורה זו, נוצר מצב בו מבוטחים מבוגרים בעלי בעיות רפואיות התבקשו לאחר תום הקולקטיב לשלם סכומי ביטוח יקרים בהרבה ממה ששילמו במסגרת הקולקטיב. 

האם ביטוח פרטי הוא הפתרון עבור נפלטי הקולקטיב? התשובה היא שככל שגיל הכניסה נמוך יותר ובמצב בריאותי תקין – כך גם הפרמיה אותה ישלם המבוטח תהיה זולה יותר.

מה הפתרונות ביטוח הסיעודי לנפלטי הביטוח הקולקטיבי?

נכון לתחילת שנת 2018, אלו הפתרונות העומדים לרשות נפלטי הביטוח הסיעודי הקולטיבי:

לכל מבוטח בתנאי קולקטיב ניתנה אופציה להמשיך את הביטוח באותה החברה עם סכומי הביטוח שנקבעו בקבלת המבוטח לפוליסה. לכל ארגון ישנו הסכם חדש שנוצר מול חברת הביטוח ועם סעיפי הנחות יעודיים. 

במסגרת ההסכם – ניתן ליצור פוליסת ביטוח סיעוד פרטית חדשה וללא הצהרת בריאות וניתן להכנס לתוכנית זו תחת זמן מוגבל. חשוב לדעת שיצירת פוליסה פרטית חדשה וביצוע ההמשכיות יכול להיווצר באמצעות סוכן ביטוח אישי בעל הסכם עבודה עם חברת הביטוח של הקולקטיב.

ללקוחות עם גיל צעיר יחסי ובעלי מצב רפואי תקין – מומלץ לפנות לסוכן ביטוח ולעשות "שופינג" של ביטוח סיעודי. ניתן באמצעות שיטה זו למצוא פתרונות ביטוח זולים יותר עם ערכי סילוק ותנאים גבוהים יותר. ניתן גם לרכוש ביטוח למצב סיעודי בבית עם פיצוי נמוך יותר וביטוח שנותן פיצוי גבוה יותר במוסד סיעודי.

כל המבוטחים שעברו את גיל 55 (וכל יתר המבוטחים) שטרם רכשו ביטוח סיעודי שמציעות קופות החולים, יכולו לרכוש ביטוח ולזמן מוגבל (עד סוף יולי). 

חשוב לדעת, הביטוח הסיעודי שמציעות קופות החולים הינו ביטוח מוזל אך פחות איכותי מביטוח סיעודי פרטי מאחר וסכומי הביטוח שמציעה קופת החולים היא בממוצע 5,000 ₪ לפיצוי חודשי וכן פיצוי ל60 חודשים בלבד. ביטוח זה הוא תוספת נחמדה לביטוח סיעודי פרטי אך לא מהווה פתרון יעיל ומהווה פתרון חלקי.

קבלו הצעת מחיר לביטוח סיעודי
חושבים היום על המחר. פוליסת סיעוד מאפשרת פיצוי שיסייע לשלם הוצאות למוסד סיעודי, תשלום למטפל/ת, תרופות ועוד. למדו עוד היום על פוליסות ביטוח הסיעוד שלנו.

מהי ההגדרה של ביטוח סיעודי

ביטוח סיעודי הוא: ביטוח שנועד לתת פיצוי כספי לפי סכום מוסכם מראש ועל בסיס חודשי לאחר גילוי מצב סיעודי. 

אדם סיעודי מוגדר כמי שאינו יכול לעבור מבחן ADL – Activities of Daily Living – מבחן של 6 פעילויות בסיסיות של תפקוד האדם שניתן באמצעותן להגדיר מהו מצב סיעודי ומתי מבוטח נכלל תחת הגדרה זו. 

הפעילויות המגדירות מצב סיעודי הם: אי יכולת שליטה בסוגרים, אי יכולת להתלבש, לאכול ולשתות בצורה עצמאית, לקום ולשכב, רחצה, יכולת התניידות.

חשוב לדעת:

ההמלצה שלנו – להתייעץ עם מומחה בביטוח סיעודי

רק סוכן ביטוח מיומן המתמחה בביטוח סיעודי ידע למצוא את הפתרון האידיאלי ביותר בשביל המבוטח. באמצעות בדיקה והערכה של הצרכים הביטוחיים חשוב להחליט על הפרמטרים הבאים שמשפיעים באופן ישיר על מחיר הפוליסה:

עליכם לשאול את עצמכם את השאלות הבאות:

אתם מוזמנים לפנות אלינו לקבלת ייעוץ וללא התחייבות.

שתפו את הפוסט:

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

דברים נוספים שיכולים לעניין אותך:
עשו לנו לייק:
שתפו את העמוד:

הרשמו לעדכוני הסוכנות!

הרשמו לחדשות הסוכנות ותשארו מעודכנים בכל מידע מקצועי חדש שיוצא.

דילוג לתוכן