ביטוח רעידת אדמה

ביטוח רעידת אדמה

שתפו את העמוד:

רעידת אדמה בישראל היא לא עניין של האם אלא של מתי. לצערנו היינו עדים לרעש אדמה גדול בטורקיה ב2023 שהורגש גם בישראל. האם  המדינה ערוכה להתמודד עם תרחיש של קטסטרופה? במידה ויש לכם ביטוח רעידת אדמה – האם חברת הביטוח תשלם את הכסף ו"לא יגמר הכסף" כאשר ישנם נזקים לאלפי מבנים? מהי ההשתתפות העצמית לנזקי רעדית אדמה? להלן מידע שחשוב להכיר:

תוכן עניינים - לחצו על רשימת נושאי המאמר לגישה מהירה

ביטוח רעידת אדמה בפוליסת ביטוח הדירה

מומחים טוענים שבישראל יש סכנה ממשית לרעידת אדמה בקנה מידה הרסני. זאת משום שמדינת ישראל ממוקמת על השבר הסורי אפריקאי ומבחינה גאולוגית יש סבירות לתזוזה פתאומית של הלוחות הטקטוניים. עקב כך יש סיכוי רב לרעידת אדמה בסדר גודל הרסני עם נזק בקנה מידה לאומי של מעל למליארד דולר.

ביטוח דירה למבנה ולתכולה כולל בתוכו כיסויים רבים כיסוי לביטוח בפני רעידת אדמה, שרפה, פריצה, נזקי מזג אוויר ועוד. רבים מאיתנו מחזיקים בביטוח דירה מבלי להכיר לעומק את טיב הכסוי לרעידת אדמה ובוחרים את אופציית "ברירת המחדל" הבסיסית בפוליסה. 

מוזמנים להאזין לראיון של סוכן הביטוח ירון פל מסוכנות הביטוח שלנו בנושא החשיבות בביטוח רעידת אדמה בישראל.

התוכנית שודרה בגל"צ בתוכנית של יעל דן בתאריך 07/02/2023 וזאת לאחר אסון רעידת האדמה שהתרחש בטורקיה וסוריה ב06/02/2023

להלן נקודות חשובות שצריך להתייחס אליהן כאשר רוכשים ביטוח רעידת אדמה:

ביטוח רעידת אדמה מחיר

אספנו עבורכם דוגמאות עבור מחירים של פוליסת ביטוח דירה ללא כיסוי תכולה ובדקנו מהו מחיר הביטוח עם או בלי כיסוי רעידת אדמה.

לאור הסיכוי הרב של התרחשות רעש אדמה בישראל והנזק הפוטנציאלי הגבוה שיכול להגרם כתוצאה מכך, ביטוח רעידת אדמה הינו אחד מהכיסויים היקרים ביותר שניתן לרכוש בביטוח הדירה.

ניתן לראות שויתור על כיסוי רעידת אדמה מזכה את בעל הפוליסה בסכום לא מבוטל של בין 40% ל 60%  מעלות הפוליסה. עובדה זאת מעמידה רבים בהתלבטות האם לרכוש כיסוי זה או לא.

בכל חידוש ביטוח הדירה או לקראת רכישת פוליסה חדשה תוכלו לשקול ולבדוק אם לבטל את כיסוי רעידת אדמה עקב העלות הגבוהה או להשאירו ולא לקחת את הסיכון הרב. אנו כמובן ממליצים לא לבטל כיסוי חשוב זה!

הצעה לביטוח רעידת אדמה בפוליסת דירה
אנו בסוכנות ביטוח אנגלמן רוצים לעזור לך לשמור על הנכס שלך. פנו אלינו לקבלת הצעת מחיר לביטוח דירה מבנה ותכולה עם כיסוי לרעידת אדמה במחיר משתלם.

ביטוח תכולה לרעידת אדמה

חשוב לדעת שפוליסת הדירה מכילה פרק המתייחס לביטוח התכולה. ביטוח זה מכסה את רכוש המבוטח בפני נזקי שריפה, נזקי טבע, פריצה וכמובן שגם כיסוי לרעידת אדמה. חשוב לדעת שניתן להוריד ולבטל את כיסוי רעידת האדמה מפרק התכולה וכמובן לקבל הנחה במחיר בעקבות השינוי.

סכום ביטוח תכולת הדירה שמבוטח יושפע מדו"ח הסקר שהוזמן או על פי הערך המוסכם בהצטרפות לביטוח.

האם יש התייחסות שונה לבית פרטי או בית משותף?

כאשר אתם גרים בבית משותף אתם חשופים פעמיים. גם פוטנציאל הנזק הוא גדול יותר בגלל סוג המבנה ורגישותו לתנודות מהקרקע וגם מבחינה ביטוחית. 

כאשר אתם מבטחים את דירתכם אתם מבטחים אותה לווי "שווי עלות מבנה לביטוח" ולא לפי השווי שלה הדירה בשוק הנדל"ן. בכדי לבטח את המבנה המשותף בצורה הנכונה ביותר, עליכם לשקול רכישה של הרחבת ביטוח ערך קרקע.

ביטוח ערך קרקע

האם חברות הביטוח ישלמו פיצוי בנזקים בקנה מידה לאומי?

חברות הביטוח בישראל מעבירות חלק מהסיכון שלהן לחברות ביטוח בין לאומיות הנקראות "מבטחי משנה". 

חברות אלו הם למעשה תאגידי ביטוח בין לאומים ענקיים אשר מסוגלים ביום הנזק לגבות את חברות הביטוח הישראליות. רוב הכסף שאנו משלמים על כיסוי ביטוח רעידת האדמה למעשה מגיע לידי החברות הללו ונותן "כיסוי גג" לחברות הביטוח בישראל. 

לכן, במקרה של אסון בקנה מידה לאומי, חברות הביטוח בישראל ישלמו את חלקן הקטן בכיסוי הביטוח ואת הרוב ישלמו תאגידי ביטוח ענקיים בחו"ל ולא תהיה בעיה לשלם את כספי נזקי התביעה.

האם המדינה תפצה את האזרחים ברעידת אדמה?

שאלה רווחת של הציבור היא האם יש כיסוי לרעידת אדמה במסגרת מס הרכוש. התשובה היא לא! המדינה אינה מבטיחה להחזיר את רכוש האזרחים ליום שלפני העסק אלא רק לתת פיצוי מאחר ומדובר בנזק טבע. 

כמו כן, במידה ותהיה רעידת אדמה בסדר גודל לאומי, המדינה תקצה את משאביה באיתור ניצולים, טיפול בפצועים ושיפור מערך התשתיות ארצי ולא צפויה ערכת סיוע מיידית למגזר הפרטי.

השתתפות עצמית ברעידת אדמה

האם ידעתם שהשתתפות עצמית בביטוח רעידת אדמה עומדת על 10 אחוז? החדשות הן שניתן תמורת פרמיה נוספת להרחיב את הכסוי.

לפי הגדרת פוליסת הדירה התקנית של משרד האוצר ברירת המחדל של השתתפות העצמית בפוליסה הינה 10% מסכום הנזק. כלומר – בנזק של 2,000,000 ₪ חברת הביטוח תפצה את הניזוק ותקזז מהפיצוי 200,000 ₪.

חשוב לדעת שניתן לשנות את ההשתתפות העצמית בכיסוי רעידת האדמה. ניתן לרכוש הרחבה לביטוח רעידת אדמה עם הקטנת השתתפות עצמית בסדר גודל של 5% ושל 2% וזאת בעלות נוספת נוספת.

כיצד ניתן לשנות / לבטל כיסוי רעידת אדמה

באמצעות טופס הנקרא "נספח רעידת אדמה" בביטוח הדירה ניתן לבטל את כיסוי רעידת האדמה למבנה, לתכולה או לכל אחד מהם בנפרד. 

בעקבות הרגישות הרבה בנושא זה, חברות הביטוח דורשות חתימה של המבוטח בכל שינוי בהגדרות ברירת המחדל בנושא רעידת אדמה ובעיקר בנושא ביטול הכיסוי. את האישור חברת הביטוח תבקש בכל שנה (חידוש ביטוח דירה) ותתבקשו לחתום על מסמך זה מחדש.

חשוב לדעת, במידה ויש לכם ביטוח משכנתא – לא תוכלו לבטל כיסוי רעידת האדמה מאחר והתנאי הבסיסי לנטילת הלוואת משכנתא הינו הצגת ביטוח מבנה לנכס הכולל ביטוח רעידת אדמה.

לסיכום: נחזור לשאלה האם כדאי לרכוש כיסוי ביטוח רעידת אדמה או לא?

לכולנו יש את מערכת השיקולים שלנו והתשובה תלויה באופי של הנשאל. הדבר החשוב ביותר זה לא לטמון את הראש בחול ולהכיר בסיכון.

לאחר מכן יש לחשוב האם השקט הנפשי המגיע בעקבות רכישת כיסוי זה שווה את המחיר או לא. אנחנו בסוכנות ביטוח אנגלמן נשמח לסייע לכם בכל החלטה.

לקבלת הצעת מחיר לביטוח רעידת אדמה במסגרת ביטוח דירה

אנחנו תמיד זמינים כדי לעזור לך בצורה הטובה ביותר שאנחנו יכולים.

שתפו את העמוד:
ביטוח דירה - אנגלמן סוכנות לביטוח
ביטוח דירה - אנגלמן סוכנות לביטוח

סוכנות הביטוח שלנו – אנגלמן ובניו סוכנות לביטוח קיימת משנת 1951. אנחנו מתמחים בכל סוגי הביטוחים לדירה ובניהם: ביטוח מבנה, ביטוח תכולה, כיסויים מיוחדים לתכשיטים ולדברי ערך, ביטוח לשוכרי דירה ועוד. אל תתביישו להשאיר את פרטי הקשר שלכם ונשמח לסייע.

דילוג לתוכן