ביטוח לנגררים

ביטוח לנגררים

שתפו את העמוד:

החוק קובע כי כל רכב שקיים בו נגרר מחויב בביטוח חובה עצמאי עבור הנגרר. מעבר לעובדה זו, בעלי נגררים מחזיקים בסיכונים מוגברים למקרים של נזקים לצד ג' במקרה של תאונה. לצורך כך יש לערוך ביטוח לנגררים (חובה וצד ג').  כמה עולב ביטוח לנגרר ועל מה כדאי להקפיד בביטוח זה? כל זאת בשורות הבאות:

תוכן עניינים - לחצו על רשימת נושאי המאמר לגישה מהירה

מה זה נגרר ועגלות ומדוע חובה לבטח אותם?

נגרר הוא כלי רכב חסר תנועה (ללא מנוע) המתחבר לחלק האחורי של רכב פרטי או רכב מסחרי. אנשים רוכשים נגרר לרכב או לרכב עבודה על מנת להוביל ציוד, מטען כבד, בעלי חיים וציוד מכני. הנגרר לא נחשב לחלק מהרכב הפרטי או הרכב המסחרי ועל כן החוק מכיר בו כיחידה נפרדת המצריכה ביטוח חובה לנגרר בנפרד מביטוח החובה של הרכב. בעל רכב שנושא נגרר והוא ללא ביטוח חובה עבורו, עובר על החוק ועלול לשלם קנס גבוה מאוד.

ביטוח לעגלות נגררות

אנשים רבים שרוכשים נגרר לא מודעים לנושא של ביטוח החובה עבורו, אך חשוב לדעת כי ביטוח החובה עבור הנגרר מעוגן בחוק. הסיבה שהחוק מחייב ביטוח חובה עצמאי עבור הנגרר נובעת מהעובדה כי בחיבור של נגרר השטח של הרכב גדל ולכן יש צורך במשנה זהירות גדול יותר בעת הנהיגה. 

הנגרר אינו חלק אינטגרלי מהרכב ומחובר אליו בוו חיבור (תפוח גרירה). בעת נסיעה, הנגרר עלול לסכן הולכי רגל ורכבים נוספים בפגיעה בהם או פגיעה באמצעות ציוד שנפל מן הנגרר. ביטוח החובה העצמאי עבור הנגרר יהווה כיסוי ביטוחי עבור הנגרר בעת פגיעת נזקי גוף בהולכי רגל ומשתמשי הדרך. כיסוי ביטוח צד ג' לנגרר מכסה מקרים בהם נגרם פגיעה לרכוש צד ג'. 

אירוע נזק לצד ג' יכול להיות נגרר שנותק מכלי הרכב במהלך הנסיעה או שנפלו ממנו חפצים וכתוצאה מכך נגמה ופגיעה ברכבים בכביש אשר הובילו לתביעה משפטית נגד בעל הנגרר בדרישה לשיפוי בעבור הנזקים שנגרמו.

סוגי נגררים שנדרשים בביטוח

בענף ייצור הנגררים קיימים סוגים שונים ומגוונים, ריכזנו רשימה של מספר סוגי נגררים שקיימים כיום. כל אחד מהם מחייב ביטוח חובה המותאם לסוג הנגרר או העגלה.

לקבלת הצעת מחיר לביטוח נגררים ועגלות
לעגלות ונגררים ישנם סיכונים מיוחדים בכביש שמצריכים ביטוח חובה על פי חוק לנגרר וביטוח צד ג' בכל הקשור לנזקי רכוש. פנו אלינו וקבלו הצעה מותאמת אישית לנגרר שלכם.

כמה עולה ביטוח נגרר?

עלות ביטוח נגררים נקבעת לפי גודל העגלה הנגררת, משקלה ומטרת השימוש שלכם בעגלה הנגררת. השוני בין הפרמטרים שציינו הם אלו הקובעים את העלות של ביטוח החובה מעגלה נגררת אחת לעגלה נגררת אחרת.

  • ביטוח החובה עבור נגררים נמוך מביטוח החובה של רכב רגיל או רכב מסחרי והעלות הממוצעת שלו נעה בטווח המחירים של 150 שקלים ועד 350 שקלים בהתאם לפרמטרים שציינו קודם.   
  • ביטוח צד ג' לנגרר מתחיל מ-200 ש"ח ועד אלפי שקלים (תלוי בשימוש).

על מה צריך להקפיד שרוכשים ביטוח נגרר?

כאשר רוכשים ביטוח חובה לנגרר, עליכם לדעת כי ביטוח החובה מכסה את בעל הרכב מפני נזקי גוף של משתמשי הדרך.

כדי שתהיו מכוסים גם בעת פגיעות בצד שלישי שמכסה נזקי רכוש כמו רכבים הנוסעים על הכביש יש לרכוש בנוסף לביטוח העגלה הנגררת גם ביטוח צד ג'. בנוסף, כמו לרכבים, גם לנגררים קיים ביטוח מקיף. ביטוח מקיף מומלץ כאשר הנגרר הינו בעל ערך ושווי גבוה במיוחד והוא מצריך חיבורים יקרים ומיוחדים מעבר לוו החיבור הרגיל. 

על מנת שרכב יוכל לרכוש פוליסת ביטוח לנגרר, עליו להיות רשום במשרד הרישוי כרכב הנושא נגרר. משרד הרישוי רושם רכב כנגרר רק לאחר שבעל תפקיד מורשה ממשרד התחבורה חיבר את הרכב לוו החיבור של הנגרר. שני התנאים הללו יאפשרו לכם לרכוש את פוליסת הביטוח עבור נגררים.

ביטוח נגררים

התאמת פוליסת ביטוח נגרר מצריכה ידע מקצועי ביטוחי. על סוכן הביטוח להכיר את סוג הנגרר או העגלה ולהתאים עבורה את סעיפי הביטוח הנכונים לה על מנת לעמוד בחוק ולהוות כיסוי ביטוחי רחב ומספק בעת תביעות.

לסיכום, אם אתם מתכוונים לרכוש עבור הרכב הפרטי שלכם נגרר או שאתם בעלי עסק עם רכב מסחרי שזקוק לנגרר להובלת ציוד, זה הזמן לפנות לסוכן ביטוח מקצועי בתחום שמכיר את סוגי הנגררים השונים ויכול להתאים עבורכם ביטוח לעגלה נגררת מדויק לצרכים במחיר משתלם.

אצלנו בסוכנות הביטוח אנגלמן ובניו עוסקים בתחום ביטוחי רכב ונגררים, אנו נוכל להתאים עבורכם את הביטוח הנכון לכם ונשים דגש על פוליסה עם גבולות רחבים במחיר משתלם. פנו אלינו ונשמח לתת לכם הצעה משתלמת ונוחה.

לקבלת הצעת מחיר לביטוח נגררים ועגלות

אנחנו תמיד זמינים כדי לעזור לך בצורה הטובה ביותר שאנחנו יכולים.

שתפו את העמוד:
הצעה לביטוח גדלה נגררת
לעגלות ונגררים ישנם סיכונים מיוחדים בכביש שמצריכים ביטוח חובה על פי חוק לנגרר וביטוח צד ג' בכל הקשור לנזקי רכוש. פנו אלינו וקבלו הצעה מותאמת אישית לנגרר שלכם.
דילוג לתוכן