מיהו המפקח על הביטוח וכיצד מגישים תלונה למחלקת פניות הציבור במשרד האוצר, המדריך המלא:

תלונה למפקח על הביטוח
במאמר זה נסביר לכם כיצד למצות את הזכויות שלכם בביטוח, כיצד להגיש תלונות לאגף הפיקוח על הביטוח במשרד האוצר, איך תעשו זאת ומדוע זה כדאי עבורכם.
שתפו את העמוד:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
תוכלו ללחוץ על אחד הנושאים לגישה מהירה:

מי הוא המפקח על הביטוח? מטעם איזה חוק או ארגון הוא פועל? ומה תפקידו בפועל?

ענף הביטוחים בישראל הוא ענף גדול מאוד הכולל חברות ביטוח רבות אשר נותנות שירותי ביטוח בתחומים שונים. חברות הביטוח וסוכני הביטוח מכירים היטב את התחום שכולל ידע רחב מאוד ועם המון פרטים שהאזרח הקטן לא תמיד מבין בהם.

על מנת לעזור לאזרחי המדינה בתחום זה וגם לאפשר מידע זמין וחופשי אשר מגיע לכל אזרח בכפוף לחוק חופש המידע, תשנ"ח 1998, משרד האוצר בממשלת ישראל, הקים גוף שנקרא המפקח על הביטוח. כיום בראש גוף זה עומד המפקח משה ברקת.

הממונה על הביטוח מוסמך לדאוג לאינטרסים של המבוטחים בישראל בעזרת בירור תלונות בנושאי קופות גמל, קרנות פנסיה, סוכני ביטוח ויועצים פנסיונים. במגביל, על המפקח לוודא שחברות הביטוח נותנות שירות הוגן לצרכנים ושמערכת הביטוח שומרת על יציבותה.

ד"ר משה ברקת
ד"ר משה ברקת - המפקח על הביטוח הנוכחי

כחלק מעבודת הפיקוח, על המפקח לעסוק בהבטחה ומיצוי זכויות המבוטחים בישראל החל ממועד רכישת הביטוח ועד מיצוי הזכויות של המבוטח במצבי תביעות וחסכונות כספיים. כמו כן, עליו לפרסם נהלים והחלטות אשר שוק הביטוח מחויב להן לצורך ההתנהלות התקינה בענף זה.

חברות הביטוח עובדות מול גוף זה ומאשרות דרכו תוכניות ביטוח חדשות, שינויים של תוכניות קיימות וכמו כן צריכות לעמוד בביקורות ניהול תקין כדי לקבל רישיון לביטוח. גוף זה גם אחראי על הענקת רישיונות של סוכני ביטוח, יועצים פנסיונים וכד'.

מה תפקידה של המחלקה לתלונות הציבור במפקח על הביטוח?

למפקח על הביטוח יש מחלקה שנקראת היחידה לפניות הציבור ברשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון אשר נמצאת תחת ניהולו של הממונה על רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון.

מחלקה זו מקבלת פניות הקשורות לנושאי הביטוח של אזרחים ומטפלת בכל הסוגיות של הבטחת זכויות המבוטח בעת רכישת פוליסת ביטוח או מוצר פנסיוני אחר, במהלך קבלת השירות של הביטוח הפנסיוני או הפוליסות השונות, טיפול בתביעות במצבים השונים והבטחת זכויות האזרח על כספי החיסכון שלו.

תלונות למפקח על הביטוח

אזרחים פונים ליחידה זו גם לצורך קבלת מידע כללי בתחום. חשוב לציין כי היחידה אינה עוסקת בייעוץ או חוות דעת משפטיים ואינה ממליצה על גוף ביטוח כזה או אחר.

מדוע כדאי להתלונן אם יש עוול מול חברת הביטוח?

מבוטחים לעיתים נתקלים בסוגיות שונות מול חברות הביטוח וסוגיות אלו לא תמיד נפתרות בצורה הוגנת. על מנת להבטיח שפנייתכם תטופל בצורה הוגנת ונכונה, מומלץ לפנות ליחידה לתלונות הציבור על מנת לקבל מידע או להגיש תלונה במידת הצורך.

מבוטח שמעוניין להגיש תלונה על חברת ביטוח, יכול לפנות ליחידה לפניות הציבור. לאחר קבלת התלונה, היחידה תגיש את סיפור המקרה לחברת הביטוח עליה התקבלה הפניה ותבקש את תגובתה בתוך 30 יום. לאחר התגובה ובחינת המקרה יבקש המפקח על הביטוח מחברת הביטוח לתקן את הליקויים השונים מול המבוטח.

חשוב להבין כי המפקח על הביטוח הוא לטובת המבוטחים, תלונה למפקח על הביטוח על חברת ביטוח מסוימת תשפיע על מדד השירות של חברה זו ותוריד לה ציון. כמו כן, כאשר מדובר במקרה תלונה חמור מאוד, המפקח על הביטוח יכול לשלול את רישיון הביטוח של הסוכן או החברה ואף לנקוט בקנסות וסנקציות נוספות.

מעוניינים בסיוע שלנו?
סוכנות הביטוח שלנו מתמחה בביטוח רכב, דירה, בריאות, עסק ועוד. במידה ויש לכם שאלה אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ונשמח לסייע.

מדריך להגשת תלונה ליחידה לפניות הציבור

יש ארבעה שלבים עיקריים בעת הגשת תלונה לפניות הציבור משרד האוצר, עליהם נפרט בהמשך:

  1. בחירת טופס לתלונה מהאתר של משרד האוצר בכתובת: https://mof.gov.il/hon/Consumer-Information/Pages/Public-Inquiries.aspx
  2. בדיקה שכל הפרטים החשובים נמצאים
  3. שליחת הטופס באמצעות דרכי הקשר
  4. בדיקת מצב סטאטוס הפניה
להלן פירוט על השלבים:

טפסים להגשת תלונה:

יש לבחור בטופס אשר רלוונטי לפניה שלכם:

אלו פרטים חשוב לכלול בתוך פניית תלונה:

  • פרטים של מגיש התלונה: שם, מספר תעודת זהות, כתובת למשלוח דואר, מספר טלפון וכתובת מייל.
  • פרטים מזהים מול חברת הביטוח: מספר פוליסה, מספר תביעה, פרטי חשבון קופת גמל (במידה והתלונה היא לגבי קופת הגמל).
להלן סרטון הסבר על מערכת הגשת תלונות באתר משרד האוצר.
  • פרטים של מגיש התלונה: שם, מספר תעודת זהות, כתובת למשלוח דואר, מספר טלפון וכתובת מייל.
  • פרטים מזהים מול חברת הביטוח: מספר פוליסה, מספר תביעה, פרטי חשבון קופת גמל (במידה והתלונה היא לגבי קופת הגמל).
  • פרטים של חברת הביטוח עליה מגישים את התלונה: שם חברת הביטוח, קרן הפנסיה, שם קופת הגמל. ולגבי סוכני ביטוח ויועצים פנסיונים לציין: שם פרטי, שם משפחה, כתובת מייל, מספר תעודת זהות ומספר טלפון.
  • תיאור הפניה: לתאר באופן קצר את נושא הפניה והסיבה לפניה.
  • צירוף מסמכים: יש לצרף צילום של מסמכים הקשורים לפניה.
  • פניה ועזרה בשביל אדם אחר ולא בשם הפונה עצמו: יש לצרף ייפוי כוח מהמבוטח ולכלול בו שם פרטי, שם משפחה, ומספר תעודת זהות של המבוטח שבשמו מוגשת התלונה.
  • פניה באמצעות עורך דין של הלקוח: יש לצרף יפוי כוח.

מתי תלונות לא יטופלו?

דרכי יצירת קשר לצורך קבלת מידע או הגשת תלונה:

מבוטח שמעוניין להגיש תלונה או בקשה לקבלת מידע, עומדות בפניו ארבע אפשרויות:
  1. לפנות דרך המערכת המקוונת באתר: https://pe.cma.gov.il/
  2. לשלוח תלונה או בקשה לקבלת מידע באמצעות הפקס 02-5695352
  3. לפנות לדואר אלקטרוני Panats-sh@mof.gov.il
  4. לפנות באמצעות שירות הדואר הרגיל לכתובת: המפקח על הביטוח, מחלקת פניות הציבור- רשות שוק ההון הביטוח והחיסכון. בכתובת: רחוב – עם ועולמו 4 ירושלים, מיקוד – 9546304

מעקב והמשך הטיפול בפניה שלכם

הטיפול בפניה נעשה בשלבים ברורים על פי הסדר הבא:
  1. פניה נקלטת במערכת של היחידה לפניות הציבור
  2. היחידה פותח תיק עבור הפניה
  3. הפונה מקבל הודעה על פי הפרטים ששלח שהפניה התקבלה ויכול בכל רגע נתון להיכנס ולבדוק את הסטאטוס שלה באתר
  4. הפניה מסווגת לפי שלוש קטגוריות:
  • תלונה – מועברת לחברה שעליה נפתחה התלונה והם צריכים לענות ישירות למבוטח עם העתק ליחידה לפניות הציבור תוך 30 יום.
  • פנית מידע או שאלה – מטופלת ישירות דרך היחידה
  • פנית העתק – פניה שהמבוטח פנה בתלונה לחברת הביטוח עם העתק ליחידה לפניות הציבור. פניה זו מוגדרת ביחידה כפניה לידיעה בלבד. על מנת שהטיפול יופנה ליחידה לפניות הציבור, יש לפנות אליהם ישירות על פי השלבים שציינו במדריך.

לסיכום, כל חברת ביטוח כיום מחויבת לפעול על פי הכללים של משרד האוצר המפקח על הביטוח ולעבור רישוי מסודר על פי הפרמטרים המקובלים.

סוכנות הביטוח אנגלמן ובניו היא סוכנות ביטוח רשמית ובעלת רישיון במשרד האוצר, כתבה זו נכתבה לשירות הציבור. הלקוחות שלנו יכולים לקבל אצלנו מוצרי ביטוח שונים ומגוונים במחירים משתלמים והוגנים. אנו לא מתפשרים על שירות ומאמינים במקצוענות, אמינות והוגנות בענף הביטוח. אם אתם זקוקים לפתרונות ביטוחיים עבורכם, נשמח שתפנו אלינו לקבלת שירות.

שתפו את הפוסט:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter

מלאו את הטופס ונחזור אליכם

דברים נוספים שיכולים לעניין אותך:
עשו לנו לייק:
שתפו את העמוד:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

הרשמו לעדכוני הסוכנות!

הרשמו לחדשות הסוכנות ותשארו מעודכנים בכל מידע מקצועי חדש שיוצא.

דילוג לתוכן